Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Ons verhaal
    • Schooldocumenten
    • Team
    • Meer over ons onderwijs
      • Verlengde schooldag (VSD)
      • Kanjerschool: sociaal-emotionele ontwikkeling
      • Bewegingsonderwijs
      • Muziek en cultuur
      • Leerlingenraad
    • Peutercentrum Pinky
    • De Rosa leidt op!
    • Praktisch
      • Schooltijden
      • Vakantie en vrije dagen
      • Luizencontrole
      • Ziekmelding en verlof
    • Ouders
      • Visie op samenwerking met ouders
      • Nederlandse les voor ouders
      • Brugfunctionaris
      • Ouderbijdrage
      • Maatschappelijk werker
      • Ouderportaal Social Schools
      • Medezeggenschapsraad (MR)
  • Aanmelden?
  • Leerling
    • Extra oefenen
  • Werken bij
  • Contact

Muziek en cultuur

Wij willen naast onze standaard lessen ook de kinderen veel meegeven over muziek en cultuur. Daarom gaan wij per groep 3x per jaar naar een musuem of voorstelling toe. In Den Haag zijn er namelijk heel veel museums. Wij worden dan opgehaald met de bus. Hebben ongeveer 1/1,5 uur een les in het museum en worden dan weer met de bus naar school gebracht. 

Wij werken structureel samen met het Residentie Orkest uit Den Haag. In groep 5 worden er in een periode van drie maanden algemene muzieklessen gegeven tijdens schooltijd. Daarnaast bezoeken de kinderen een repetitie van het orkest. Uiteindelijk kan elk kind de keuze maken om een instrument te leren bespelen, zoals djembé, dwarsfluit, viool, cello en trompet. Dit instrument stelt het Resident Orkest ter beschikking. We evalueren jaarlijks onze samenwerking. In groep 6, 7 en 8 gaan deze muzieklessen door na schooltijd. De leerlingen mogen dan zelf aan het begin van het schooljaar kiezen of zij nog doorgaan met de muzieklessen. 

Onze schoolgids

Uw kind aanmelden

Waar staan wij voor?

Voorschool Pinky

Contact

Nijkerklaan 7, 2573 BA Den Haag 


070-3457726 
rosabasisschool@laurentiusstichting.nl

Locatie


Onderdeel van

  • Privacy statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools